Analiza – Kategoryzacja i architektura informacji

Kategoryzujemy treści w serwisach WWW w taki sposób, by użytkownik nie czuł się zagubiony i znalazł to, po co przyszedł. Niezależnie od skali serwisu.

Wyzwanie

Jak zbudować czytelny serwis WWW?

W internecie nie ma czasu na błądzenie. Użytkownik powinien natychmiast orientować się w serwisie, bezbłędnie docierać do poszukiwanej informacji i kontynuować wizytę w poczuciu panowania nad sytuacją. Do najważniejszych miejsc i treści internauta powinien dochodzić w 2-3 klikach.

Rozwiązanie

Zanalizuj, zoptymalizuj, zweryfikuj!

Za pomocą badań i różnych technik pracy warsztatowej ustalamy optymalną architekturę serwisu WWW. Na tej podstawie przygotowujemy makiety gotowe do testowania. Następnie weryfikujemy, czy dokonaliśmy właściwych podziałów. Dzięki badaniom ankietowym można sprawdzić, jak struktura kategorii odpowiada intuicjom użytkowników. Niejednokrotnie zmiana nazwy lub miejsca kategorii jest kluczowa dla sukcesu w interakcji z internautami.

Narzędzia

Analiza serwisu

Prace analityczne rozpoczynamy od zebrania danych dotyczących ruchu na stronie. Informacje o liczbie użytkowników serwisu, źródłach ich przyjścia, sposobu poruszania się po serwisie dają ogromną wiedzę o obecnej architekturze informacji. Zyskujemy w ten sposób bazę do dalszych prac i usprawnień.

Card sorting

Jest to technika, gdzie w rolę ekspertów wcielają się użytkownicy. Kolejne kategorie serwisu są przygotowywane na osobnych kartach. Dokonujemy wyboru kilkunastu przeciętnych użytkowników, których zadaniem jest ułożenie z dostępnych elementów właściwej – ich zdaniem – struktury. Dzięki temu poznajemy oczekiwania internautów w zakresie architektury informacji.

Jak możemy Ci pomóc?

Potrzebujesz rozwiązania?
Możemy Ci je dostarczyć. Opisz nam swoje potrzeby, a my opracujemy rozwiązanie.

Jan Gorski
prezes zarządu

Z usługi skorzystali między innymi:
Skontaktuj się z nami

Nie jesteśmy w tej chwili dostępni ale możesz wysłać nam informacje. Odezwiemy się do Ciebie.