Analiza – Optymalizacja konwersji i usability

Efektywne serwisy to wydajne narzędzia komunikacji
z użytkownikami. Zoptymalizujemy Twoje strony, by lepiej realizowały stawiane przed nimi cele..
  • Zaproponowano nam wiele rozwiązań, które wpłynęły na pozytywny odbiór naszej strony przez klientów.

    Katarzyna MigdałCAG

Wyzwanie

Jak zatrzymać użytkownika na stronie?

Wielu przychodzi, niewielu zostaje – tacy są dzisiejsi internauci. O tym, czy użytkownik pozostanie na stronie, decydują ciekawa treść, styl projektu i przejrzystość́ formy. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie – w ułamku sekundy użytkownik dokonuje oceny i buduje sobie wstępną opinię na temat serwisu. Aby utrzymać dobre wrażenie, zamiast irytować skomplikowaną nawigacją, należy stale inspirować do działania.

Przez lata wypracowaliśmy szereg narzędzi, które skutecznie analizują i usprawniają serwisy pod kątem ich przyjazności dla internautów.

Rozwiązanie

Odblokuj, udrożnij, usprawnij!

Przedmiotem działań jest ustalenie, co może blokować użytkownika w drodze do celu. Często wystarczy drobna zmiana (jak wygląd/kolor klawiszy czy krój czcionki), aby znacząco poprawić wydajność serwisu. Najbardziej skuteczna jest praca nad projektem w kilku etapach: najpierw usuwamy ewidentne błędy, potem przeprowadzamy testy na użytkownikach i wykrywamy bardziej subtelne problemy. Następnie projektujemy zmiany, wdrażamy je i ewaluujemy.

Narzędzia

Ekspercka analiza interakcji

Ekspert przegląda serwis WWW, wykonuje właściwe dla stron działania, np. poszukiwanie produktu, zakup i płatność. Wnikliwie testuje serwis i bazując na swoich doświadczeniach i wiedzy, sugeruje zmiany.

Testy i wywiady z grupą kontrolną

Przeprowadzamy testy użyteczności na grupie Klientów, które są symulacją prawdziwych odwiedzin serwisu. W trakcie testów dajemy użytkownikom zadania do wykonania i rejestrujemy ich pracę. Wyniki obserwacji i rozmowy z Klientem konfrontujemy
z wiedzą ekspercką. Z doświadczenia wiemy, że każdy przeprowadzony test daje przełomowe wnioski i znacznie pomaga skutecznie dopracować serwis.

Analiza map ciepła ruchów myszą i kliknięć

Potrafisz nawigować myszką bez patrzenia na kursor? Raczej nie, ponieważ istnieje ścisła zależność pomiędzy ruchem kursora myszy i ruchem gałki ocznej. Mapa ciepła to wizualne przedstawienie typowych obszarów, w których użytkownicy poruszają kursorem myszy. Im cieplejsze barwy, tym więcej użytkowników przesuwa kursor w tym miejscu. Dzięki tym danym możemy między innymi zidentyfikować najlepsze miejsca na umieszczenie priorytetowych elementów np. sprzedażowych, informacyjnych, linków czy bannerów. Zwiększamy w ten sposób szanse na realizacje celów stojących przed serwisem.

Analiza nagrań odwiedzin

System, który wykorzystujemy do przeprowadzenia badań, gromadzi aktywność użytkowników na portalu. Śledzone są w ten sposób faktyczne zachowania poszczególnych internautów. Każda sesja jest zapisywana w odrębnym rekordzie i można ją później obejrzeć jak film. Pozwala to na bardzo szczegółową i wnikliwą analizę oraz trafną interpretację uzyskanych wyników. Tym samym nagrania dają pełny obraz dla dalszych rozwiązań

Jak możemy Ci pomóc?

Potrzebujesz rozwiązania?
Możemy Ci je dostarczyć. Opisz nam swoje
potrzeby, a my opracujemy rozwiązanie.

Jan Gorski
prezes zarządu

Z usługi skorzystali między innymi:
Skontaktuj się z nami

Nie jesteśmy w tej chwili dostępni ale możesz wysłać nam informacje. Odezwiemy się do Ciebie.