Promocja – Social Media

Najaktywniejsi użytkownicy spędzają w mediach społecznościowych nawet kilka godzin dziennie. Komentują, udostępniają, czatują – wszystko to może zadziałać dla Twojej marki.
  • Media społecznościowe to potężna fala - nie da się z nią walczyć, lepiej poruszać się z jej nurtem.

Pierwsze blogi zaczęły powstawać około 2000 roku. W 2001 roku startuje polska Wikipedia, początkowo jako samodzielny projekt Polska Wolna Encyklopedia Sieciowa. Od tego czasu możemy powiedzieć o początku WEB 2.0, czyli serwisów, w których to użytkownicy tworzą content a serwis jest tylko platformą do komunikacji. Następnym kamieniem milowym jest powstawanie serwisów typu user-generated content (UCG) takich jak Myspace w 2004 i YouTube w 2005, gdzie użytkownicy poza dostarczaniem treści mogli wejść w interakcję ze swoimi odbiorcami.

W 2006 zostaje uruchomiony Twitter i Facebook. Ten drugi średnio tygodniowo zyskuje ponad milion nowych zarejestrowanych uzytkowników. Kolejno na rynek w 2008 dołącza bardzo popularny dziś Spotify, Grupon oraz Ping. Rok 2009 należy do foursquare. Rok 2010, to rok prezentacji grafiki w sieci. Pojawia się Instagram oraz zamknieta beta Pinteresta. W 2011 do grona serwisów Social Media dołącza koorporacja Googla ze zwoim Google+.

W 2012 pojawia się Pheed. W Polsce jeszcze mało popularny. Postrzegany jeszcze jako bardzo ambitny startup. Twórcom udało się stworzyć narzędzie, które pozwala wyrazić o wiele więcej niż w tweecie (możemy publikować tekst, dźwięk obraz, wideo a nawet transmisje online.) Treściami możemy dzielić się nieodpłatnie lub też… określając kwotę miesięcznej subskrypcji. Czy ten model się przyjmie? Znając niechęć Internautów do płacenia za treści w Internecie może to być niełatwe zadanie.

Początek 2013. Firma Twitter uruchamia platformę społecznościową o podobnej budowie do Instagram, której głównym założeniem jest publikacja treści video zarejestrowanych za pomocą tej aplikacji. Materiał może mieć maksymalnie 6 sekund. Wisienką na torcie jest uproszczone do minimum przeglądanie klipów. Wystarczy scrollować, a klipy odtwarzają się automatycznie.

Social Media, to nie tylko Facebook! Gdzie kierować przekaz? Co komunikować? Jakie są oczekiwania użytkowników sieci społecznościowych, a jakie najczęściej działania prowadza marketerzy?

Pamiętajmy, że to, co powiemy w sieci zostanie na zawsze. Dlatego zanim wejdziemy w ten świat, świat dialogu, zastanówmy się gdzie, z kim i w jakiej formie chcemy prowadzić komunikację. Skontaktuj się z nami a odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania, przygotujemy strategię i pomożemy Ci zaistnieć świecie Social Media.

Jak możemy Ci pomóc?

Potrzebujesz rozwiązania?
Możemy Ci je dostarczyć. Opisz nam swoje
potrzeby, a my opracujemy rozwiązanie.

Jacek Wegera
project manager

Z usługi skorzystali między innymi:
Skontaktuj się z nami

Nie jesteśmy w tej chwili dostępni ale możesz wysłać nam informacje. Odezwiemy się do Ciebie.