W PLUM wierzymy, że z efektów graficznych należy korzystać z rozmysłem. Nasi graficy wraz z projektantami interakcji dobierają barwy, które mają znaczenie. Wiemy, że istnieją pewne kody kulturowe, które pozwalają odczytywać i nadawać kontekst projektom.
Kolor jest narzędziem.
W PLUM wierzymy, że z efektów graficznych należy korzystać z rozmysłem. Nasi graficy wraz z projektantami interakcji dobierają barwy, które mają znaczenie. Wiemy, że istnieją pewne kody kulturowe, które pozwalają odczytywać i nadawać kontekst projektom.
Więcej na temat święta holi:
http://www.youtube.com/ watch?v=xUk4saC4feY
http://www.youtube.com/ watch?v=Ii91WiDIayc
http://pl.wikipedia.org/ wiki/Holi
Odważna kolorystyka, niemal drapieżna, skontrastowana z odcieniami szarości i czerni. Pokazuje nowoczesny, innowacyjny charakter działania oraz technologiczny kontekst (www.moben.pl).
Pastelowe kolory sugerują spokój i radość. Estetyka dziecięcego pokoju wprowadza właściwy nastrój na stronie żłobka językowego (www.3jezyki.pl).
W PLUM wiemy, że kolorem możemy wzmocnić działanie i zachęcić do interakcji. Kontrast i żywe barwy elementów interaktywnych pomagają skłonić użytkownika do działania.
Formularz zapisu do newslettera w sposób wyraźny, odcinający się od reszty strony w portalu www.obserwatorfinansowy.pl.
Kolor to nie wszystko.
Szacuje się, że ok. 8% ludzi (głównie mężczyźni) cierpi na deficyt w postrzeganiu kolorów. Najczęstszym problemem jest utożsamienie koloru zielonego z czerwonym.
Symulacja według http://www.vischeck.com/vischeck/ dla osób nie rozróżniających zielonego od czerwonego.
Projektując serwisy, zakładamy, że mogą one być widoczne w wersji monochromatycznej. Kolor ma jedynie podnieść skuteczność działania i komunikacji.