Carrefour

O projekcie

Wzrost x4 liczby odwiedzin

PLUM zajmuje się serwisem Carrefour Polska od ponad 3 lat. Carrefour.p l została uruchomiona 4/01/2007. Wykorzystując dane pochodzące z Google Analytics dokonaliśmy podsumowania wyników ostatnich lat. Pod lupę wzięliśmy luty rok do roku (2006-2010).

Z badań wynikło, że w tym czasie serwis wzrósł ponad czterokrotnie (+322%). Jeszcze bardziej zadowalające wyniki dała analiza wyników pozycjonowania. W tym czasie wzrost był ponad siedmiokrotny. (+603%) W tym czasie udział ruchu z wyszukiwarek wzrósł z 40% do ponad 70%. Ruch osób bezpośrednio wpisujących adres strony Carrefour.pl wzrósł nieznacznie.

Duży wzrost długiego ogona

W pozycjonowaniu duże znaczenie ma promocja tak zwanego długiego ogona. Są to setki a czasem tysiące fraz związanych z promowaną marką. Na dziesiątki sposobów można szukać strony z charakterystyczną informacją jak aktualność, przepis, promocja itp

Przykład listy różnorodnych fraz, które spowodowały ruch na pojedynczej stronie z przepisem na Placek Węgierski.

Analizując wynik przyjrzeliśmy się jaki procent ruchu pochodzi z haseł zawierających samą frazę:

  • CRF (nazwa marki lub synonimy i błędnie napisane nazwy)
  • CRF + ogon (nazwa marki z dodatkowymi słowami np. Gazetka Carrefour, Carrefour promocja, Supermarket Carrefour)
  • Długi ogon (supermarket, hipermarket, zakupy na raty, … )

Z powyższego wykresu wynika, że w badanym okresie, ruch osób wchodzących bez znajomości marki wzrósł z 9% do 18%. W liczbach bezwzględnych wzrost ten był ponad 20 krotny. Proces ten pokazuje, że to nie wzrost znaczenia marki spowodował taki wzrost ruchu, choć ten był również ważny.

Powyższa analiza pokazuje, że pozycjonowanie jest dobrym sposobem na budowanie stałego ruchu na stronach serwisów internetowych, zwłaszcza gdy nie ma się budżetu na działania reklamowe w Internecie.

Ze względu na dobro klienta nie ujawniamy konkretnych danych liczbowych. Dane opublikowane w tym badaniu można by oszacować na podstawie źródeł takich jak (Alexa.com czy Megapanel PBI/Gemius bez znajomości statystyk Carrefour).

Carrefour

Wspołpracujemy z Firmą Carrefour Polska od 2006 roku. Konsekwentnie wspieramy Klienta w działaniach Digital. Nasze wsparcie obejmuje utrzymanie serwisu carrefour.pl, rodzynka.pl oraz 14 stron galerii handlowych.

Klient:
Carrefour
Zadanie:
Utrzymanie serwisu carrefour.pl, rodzynka.pl oraz 14 stron galerii handlowych.
Technologie:
PHP, CMS,  jQuery, HTML, CSS
Powiązane projekty
Skontaktuj się z nami

Nie jesteśmy w tej chwili dostępni ale możesz wysłać nam informacje. Odezwiemy się do Ciebie.