CHRONOCZY

O projekcie

Promocja

Surowe i nie nadążające za internetowymi realiami prawo farmaceutycznie nakłada wiele ograniczeń na promowanie tego typu produktów. Reklama musi zawierać określone informacje, podawać je w konkretny sposób, nie może np. oferować czy obiecywać jakichkolwiek korzyści w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia (popularne przesyłanie kodów z opakowań produktu).

Krótko mówiąc: promocja leków to trudne do uprawy poletko.

Chronoczy.pl – portal o higienie oka

Na zamówienie Boiron Polska stworzyliśmy w 2010 portal poświęcony higienie oka: www.chronoczy.pl . Wewnętrzne przepisy firmy oraz postanowienia prawa farmaceutycznego spowodowały, że wiele pomysłów musieliśmy poświęcić w imię ich przestrzegania.

Portal poświęcony jest tematowi higieny oka. Jego celem jest uświadomienie ludziom konieczności dbania o oczy oraz dostarczenie informacji w tej dziedzinie. Dodatkowo na stronie można znaleźć ciekawostki dotyczące oczu, okularów, soczewek, nowinek optycznych itp.
Homeoptic® pełni rolę sponsora portalu. Osobny dział podaje niezbędne informacje o leku.

Sokole Oko na Facebook – 185 000 graczy

23 grudnia 2010 roku uruchomiliśmy grę „Sokole Oko”. Polega ona na tym, że użytkownicy próbują zdefiniować co znajduje się na zdjęciach zniekształconych przez różnych schorzenia narządu wzroku (np. jaskra, astygmatyzm, daltonizm).

Grę potraktowaliśmy jak wirus. Określiliśmy drogi jego przenoszenia i przełożyliśmy je na mechanizmy zabawy. Codziennie monitorujemy „chorobę”, która w ciągu 3 miesięcy opanowała ponad 185 tys. internautów, którzy rozegrali ponad 600.000 gier. Każdego dnia gra blisko 10.000 graczy.

Fanpage ChronOczy.pl – 82.000 fanów

Część z graczy została fanami Fanpage ChronOczy.pl. Strona, według serwisu SocialBakers.com, znajduje się na 22 miejscu wśród stron polskich marek (stan na 2011/03/31).

Chron Oczy jest w ścisłej czołówce stron marek przed Empik.com i Knorr – co dziś na obiad. Jako jedyna strona farmaceutyczna wśród 50 największych stron (ranking polskich marek na www.socialbakers.com >> )

Narracja na tego typu stronie jest trudna. Temat mało emocjonalny, społecznościowy, istnieje wiele ograniczeń. Trudno jest jednak przecenić możliwość dialogu w każdej chwili z 82.000 ludzi oraz możliwość zaproszenia ich na stronę ChronOczy.pl.

ChronOczy.pl – 35 tys. odwiedzin z Facebook

Komunikacja na Facebooku pozwoliła nam skuteczniej przeprowadzić konkurs . Okoł0 100 użytkowników napisało nam jak dbają o swoje oczy w okresie jesienno-zimowym a kilkaset, dzięki oddaniu głosów, pomogło nam wyłonić zwycięzców.
Reklama konkursu na aplikacji oraz wpisy na fanpagu wygenerowały ponad 36.000 wizyt w przeciągu 5 tygodni (średnio ponad 1000 dziennie).

Facebook – 4.500.0000 obserwatorów gry

Każdy gracz „chwali się” swoim sukcesem na swoim profilu Facebook (na jego ścianie automatycznie pojawia się wpis o wyniku gry). W efekcie miliony użytkowników FB miały szansę przeczytać wpisy dotyczące gry i poznać markę ChroOczy.pl (a zatem i Homeoptic®).

Wszystkich znajomych graczy „Sokoła” jest ponad 4.500.000. Przy założeniu, że większość z nas ma w głównie rodaków wśród znajomych, zasięg akcji objął większość użytkowników Facebook w Polsce.

Nie ma oka bez łez

Minimalnym budżetem i bez reklamy zewnętrznej udało się nam osiągnąć to, co najwięksi osiągają ze wsparciem telewizji, prasy i reklamy internetowej.

Nasze doświadczenia pokazują, że na Facebooku najważniejszy jest pomysł, nie nagrody, które stanowią raczej pokusę do oszustw, angażują tylko na moment i cieszą właściwie tylko zwycięzców.

Dziś do wszelkich akcji na Facebooku przystępujemy z większą wiedzą na temat komunikacji w tym medium. Facebook traktujemy raczej jako platformę dialogu i budowania marki, która towarzyszy innym działaniom wspierającym sprzedaż produktu a nie je zastępuje.

ChronOczy

Od grudnia 2010 roku prowadzimy działania marketingowe wspierające lek stosowany w łagodzeniu stanów podrażnienia spojówek i przemęczenia oczu – Homeoptic®.

Klient:
Boiron
Zadanie:
Strona internetowa produktu oraz akcje marketingowe
Technologie:
PHP (Symphony), jQuery, HTML, CSS
Powiązane projekty
Skontaktuj się z nami

Nie jesteśmy w tej chwili dostępni ale możesz wysłać nam informacje. Odezwiemy się do Ciebie.